وب سایت در حال بروز رسانی است

وب سایت رسمی مجموعه فرکشت در حال بروز رسانی است.

حضور فرکشت در رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما

خلاصه ای از این مطلب

رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما در کرمان
رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما با هدف یافتن راهکارهای اثربخش و کاربردی جهت مدیریت و کنترل سرخرطومی حنایی خرما- فرکشت
رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما با هدف یافتن راهکارهای اثربخش و کاربردی جهت مدیریت و کنترل سرخرطومی حنایی خرما- فرکشت

سرخرطومی حنایی خرما یکی از آفات مهم و خسارت‌زای خرما در قاره‌های آسیا، شمال آفریقا وجنوب اروپا است. منشأ سرخرطومی حنایی خرما جنوب شرقی آسیا و کشورهای منطقه ملانزی مانند هندوستان، سریلانکا، فیلیپین و اندونزی است و در ایران سرخرطومی حنایی خرما برای اولین بار در سال 1369 از شهرستان سراوان از استان سیسستان و بلوچستان گزارش شده است. نحوه آلودگی اولیه در سروان از طریق انتقال پاجوش آلوده از پاکستان به ایران بود.
مهم‌ترین میزبان‌های این آفت عبارتند از نارگیل در جنوب و جنوب شرقی آسیا، خرما در خاورمیانه و از لحاظ اقتصادی اهمیت آن به آنجایی برمی‌گردد که 5 تا 6 درصد درختان خرما در مناطق گسترش آفت در خاورمیانه، آلوده هستند. علائم خسارت زمانی نمایان است که درخت خرما متحمل خسارت فراوان و اغلب جبران ناپذیرر شده است. تخم، لارو و شفیره در داخل تنه خرما مخفی است و بنابراین مبارزه شیمیایی دشوار است. علیرغم اقدامات گوناگون انجام شده در جهت مبارزه با این آفت، هنوز راهکار جامع، عملی و اقتصادی برای مدیریت این آفت پیدا نشده است.

رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما با هدف یافتن راهکارهای اثربخش و کاربردی جهت مدیریت و کنترل سرخرطومی حنایی خرما در تاریخ 30-29 آذرماه 1402 در شهر کرمان برگزار خواهد شد. در این رویداد ملی مراکز فناوری و انتقال تکنولوژی، کارآفرینی و استارت آپ ها، مراکز شتابدهی کسب و کارهای نوین، مخترعان و مبتکران، نخبگان، صاحبان فناوری و سرمایه گذاران، شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی کشاورزی در محل گسترش و خسارت آفت (در جنوب کرمان) گرد هم می‌آیند تا ضمن ارائه دستاوردها، تجارب، فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین، در خصوص مدیریت این آفت مهم چاره‌اندیشی کنند.

شرکت فرین کشت تابان به عنوان یک شرکت ایده‌پرداز و دارای تکنیک مبارزه با آفات چوبخوار مانند سرخرطومی حنایی خرما در رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما شرکت خواهد کرد. در این رویداد تکنیک درون‌درمانی به عنوان یکی از تنکیک‌های مؤثر در کنترل آفات چوبخوار معرفی خواهد شد. با این تکنیک سموم مؤثر در حجم کمتر ولی راندمان بهتر به تنه درختان تزریق می‌شوند (جهت کسب اطلات بیشتر کلیک کنید).

 

آنچه در این مقاله میخوانید

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.